Jentel als Au pair in Engeland

Beslissing is gevallen

Lieve Lezers,


Afgelopen week had ik geen blog geplaats simpel weg omdat ik heerlijk van een lang weekendje Londen aan het genieten was! Wat houd ik toch van deze mooie stad! Zo veelzijdig, prachtig in de avond, nooit stil, lieve mensen en een onwijs fijne sfeer! Ja als ik me dan toch ergens moet gaan settelen dan zou Engeland en dan het liefst werken en zo dicht mogelijk wonen bij Londen toch wel de beste plek zijn. Ik heb de Big Ben en de Londen Eye weer even gedag gezegd, ben over de Towe Bridge gelopen en hem ook bij nacht gespot, heb heel even in The Natural Museum de dinosaurs gespot (een echte aanrader voor als je in Londen bent), heb de beste Waterstones winkel mogen ontdekken, ben in Notting Hill geweest, Camden market over gestruind, Holland Park morgen aanschouwen, door Hyde Park geheel gelopen (even een inschattings fout aanrader pak de fiets :p), een filmpje in een hele schattige kleine 'theater' zaaltje mogen bewonderen en als afsluiter heerlijk gestruind en bijgeklets met een andere lieve Au-Pair. Kortom het was een tof weekend. Het was ook een weekend van besef.

En dat vervolgde zich de gehele week. Ik kon niet goed slapen en liep met enorme twijfels rond. Is dit wel wat ik wil? Voelt dit nog goed? Ben ik nog wel gelukkig? Is dit nog wel leuk? Kan ik dit nog 10 maanden volhouden? Al deze vragen gingen door m'n hoofd. Twijfels over het au-pairschap. Ik denk dat het au-pairschap een van de ultieme banen kan zijn, maar ook een van de lastigste op het gebied van geluk. Het gaat om zoveel meer dan alleen een kind verzorgen. Het gaat ook om jezelf. Jezelf ontdekken, jezelf mogen ontwikkelen op een mooie wijze, bij jezelf durven blijven met je eigen normen en waarden, maar tegelijkertijd open staan voor nieuwe culteren, meer van de wereld kunnen zien en misschien nog wel meer, maar daar kom ik nu even niet op. Het is een mooie uitdaging om als au-pair aan de slag te gaan, maar waar ik wel achter ben gekomen is dat jezelf toch altijd nog het belangrijkste bent en dat je als je andere wilt verzorgen toch ook zelf goed moet voelen. Misschien klinkt dit heel erg egoïstisch of apart of heb je er een andere mening over. Dat mag dat is ieder voor zich, maar gelukkig zijn is heel erg belangrijk. Gelukkig zijn in wat je doet, wat je geeft en achter je keuzes staan. Dan ben je denk ik de rijkste persoon op deze aardbol.
Ik heb al eerder in een van m'n blogs aangegeven dat het lijkt of ik hier al een half jaar zit, maar als ik naar de kalender kijk is dat 2 maanden. Ik heb in deze 2 maanden zoveel mogen leren en zoveel rijker geworden qua mens dat ik dit avontuur niet had willen missen. Ik ben er echter na deze 2 maanden achter gekomen dat het au-pairschap niet mijn ultieme baan is. Daarom heb ik besloten om eerder terug te keren naar Nederland. Deze keuze was onwijs moeilijk. Ik ben namelijk niet zo goed in mensen teleurstellen. Dat vind ik één van de moeilijkste dingen. Ik heb het dan vanmorgen ook niet droog kunnen houden tijdens het gesprek met m'n hostparents. Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik heb mezelf weer verbaasd met m'n woordenschat van het Engels. Normaal als ik zenuwachtig word dan kom ik moeilijk uit m'n woorden en al helmaal als ik Engels praat, maar vanmorgen was daar niks van te merken. Ik kon door de tranen heen goed uitleggen waarom ik deze keuze heb gemaakt. Dan weet je toch dat je weer gegroeid bent met het Engels praten. Okey ik week een beetje af, maar na een goed gesprek heb ik de dag even op m'n kamer besteed. Even goed tijd voor mezelf nemen. Mijn gevoel een plekje gegeven en verder kijken hoe we het nu gaan doen.

Wanneer ik precies terug ga weet ik nog niet ik wil natuurlijk wel dat m'n hostparents een goeie au-pair krijgen, want dat verdienen ze.

Tot de tijd zal ik natuurlijk lekker door schrijven op de blog en hopelijk nog veel mooie avonturen mogen meemaken. Ook al heb ik deze beslissing gemaakt dit avontuur is pas klaar als ik definitief in Nederland ben. Met kerst ben ik sowieso in Nederland te vinden en daar kijk ik ook enorm naar uit! Misschien nu nog wel meer. Tot de tijd dat ik in Nederland ben geniet ik nog steeds van elk moment en van alles wat ik mag leren! Misschien een beetje een 'amen' blog, maar eentje die wel onwijs veel voor mij betekend.

Liefs

Reacties

Reacties

Mamsie

Love you

Chantall

Mooi geschreven Jentel.

Mariska Boer

Mooi inzicht Jentel! Ik herken mezelf ook wel in je verhaal. In ben namelijk ook opzoek naar dat type geluk. Mooi dat je die zoektocht niet opgeeft en doorgaat tot je het gevonden hebt.
Ik wens je nog veel plezier de komende tijd in Londen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active