Jentel als Au pair in Engeland

1 maand Engeland

Lieve Lezers,

Vandaag ben ik alweer 1 maand in Engeland en morgen precies 1 maand bij m'n hostfamily. Dat is gek. De tijd vliegt onwijs snel en toch heb ik het gevoel dat ik hier al 3 maanden zit. Ik moet zeggen dat ik het wenningsproces een beetje heb onderschat. Het is ineens onwijs veel waar je aan moet wennen. Je leeft in een ander land, in een ander gezin met andere ritueelen en gebruiken, een heel ander huis, de hele dag engels praten en aanhoren, een ander ritme en een ander doel. Dat is veel en ik dacht: "ach één week á twee weken dan ben ik gewend". Niets is minder waar en dan neem ik toch maar aan wat Travel Active heeft verteld en dat is: "reken gerust drie maanden voordat je geheel gewend ben". Dus nu geef ik mezelf de tijd en de rust om op m'n eigen tijd te wennen. En dat voelt goed! Ik leer hier in deze maand al zoveel meer over mezelf en m'n eigen issues en dat is goed. Ook schieten er de hele tijd allerlei ideeën door m'n hoofd over wat ik hierna zal gaan doen. Tegelijkertijd denk ik Jent je zit hier nog maar een maand. Dat is kort dus waarom ga je dat nu al bedenken, maar het is niet dat ik het bedenk het is wat me te binnen schiet en 9 van de 10 keer zijn dat die dingen die ik uiteindelijk doe!

Soms heb je als Au pair hele mooie Ups en soms heb je ook wat mindere Downs dan is het vaak even fijn om er over te hebben met een mede au pair. Even bijkletsen hoe doe jij dit hoe doe jij dat! De afgelopen weken heeft me dat erg geholpen alleen nu is dan toch het geval dat er twee hele lieve au pairs terug gaan naar Nederland. En ja daar baal ik van! Toch een maatje die weg gaat, maar ik snap het helemaal en ik hoop voor jullie beide dat jullie het weer in Nederland snel kunnen op pakken en kunnen doen waar jullie je fijn bij voelen!

Kiss

Afgelopen week heb ik niet zoveel beleefd. Geen extreme dingen in ieder geval

Tongue Out

Zaterdag ben ik even Peterborough in geweest en er was een leuk Italiaans festival. Met Italiaanse muziek, eten, mensen en gezelligheid. Ook heb ik weer mensen ontmoet. Wat gaat dat toch snel! Je hoeft alleen maar Hi te zeggen en ze weten gelijk dat je geen Brit bent

Tongue Out
Dus ook deze keer was het: "Heeee jij bent een Dutch Girl". Jep I'm a Dutchie
Tongue Out
. Ik hoef dus helemaal niet zo veel moeite te doen met nieuwe mensen ontmoeten gewoon Hi zeggen en verder komt het goed. Wel ben ik van plan om als vrijwilliger aan de slag probeer te gaan bij een theatervereniging, want ja ik kan toch echt niet zonder m'n uitlaatklep!
We gaan het beleven!

Even een paar leuke weetjes

Smile
Misschien wist je het al of is het niet door heel Engeland hier in Peterborough is dat in ieder geval wel van toepassing
Tongue Out

Wist je dat.......

- je hier rijles kunt volgen in een mini cooper

Laughing
(Ik heb een grote liefde voor de mini)

- je hier al hele leuke kaarten kunt kopen (verjaardags kaarten of zomaar een kaartje) vanaf de prijs van 0,29 cent

Laughing

- hier alle buiten deuren een deurklink ook aan de buiten kant hebben. Dus als je hier vergeet de deur op slot te draaien kan iedereen zo je huis binnen lopen! (hmmm niet erg fijn idee)

- hier iedereen met een helm op aan het fietsen is en als je die niet op hebt word je heeeeeel raar aangekeken. Ook al zag ik in Cambridge de topper van beschermd fietsen die vrouw had namelijk een helm en jawel knie en elleboog beschermers. Ik moest daar ook wel heel erg om lachen.

Dit is het wel weer zo´n beetje!

Ik ga weer lekker slapen zometeen!

Slaap lekker iedereen,

Liefs

Reacties

Reacties

Co

Fijn weer te lezen en te volgen :) x

Rene Krol

"Blending in" de komende twee maanden ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active