Jentel als Au pair in Engeland

Happy

Lieve Lezers,

Weer een week voorbij! Wat voor een week! Een lange maar onwijs mooie week waar ik onwijs happy van ben geworden. Ik kan steeds beter m'n plekje vinden en ik krijg ook steeds meer energie :) Met dat laatste ben ik heel erg blij! Ik geef het allemaal de tijd en ik denk dat, dat het sleutelwoord is geworden :P Het de tijd geven. In Engeland voel ik me helemaal op m'n plek. Moet er soms wel om lachen ik ben en voel me een echte Hollander, maar wel eentje die zich meer op d'r plek voelt in Engeland dan in Nederland. Heel raar. Wat ik na dit au-pair jaar ga doen is dan denk ik ook best voor de hand liggend. Kijken wat ik kan gaan doen in England en hoe ik dat kan gaan vormgeven, maar dat is allemaal voor later. Nu lekker genieten. Au-pair zijn is aan de ene kant heel erg vermoeiend, emotioneel en best zwaar, maar aan de andere kant is het ook de mooiste en relaxte baan die je kunt hebben :P. Ik geniet van elke dag! Zelfs de dagen waarop ik mij een zombie voel :P.

Deze week heb ik kennis mogen maken met een andere au-pair. Ze woont in Stilton (klein dorpje 10 minuten van Peterborough af) en oorspronkelijk uit Australië. Ze had me gevonden via een groep op Facebook (wat is social media toch handig :p). Het is eigenlijk een groep voor de mensen uit een andere provincië, maar voor onze provincië is er gewoon geen facebook pagina (nou ja eigenlijk is ie er wel, maar die wordt niet of bijna niet onderhouden). Ik had op de Facebook pagina een verhaaltje gedropt en daar heeft ze op gereageerd. We hadden afgesproken bij de Starbucks en we hebben heerlijk geklets. Wat is dat toch fijn al je au-pair sores delen met een andere au-pair. Ik kan al m'n verhalen kwijt bij familie en vrienden, maar toch is het anders ze begrijpen het wel, maar je kunt het nooit geheel begrijpen, omdat het echt om een beleving gaat. Dan is het heerlijk om het dan met een andere au-pair er over te hebben. Deze week ben ik ook weer bezig geweest voor m'n bank account! Helaas kwam ik niet heel ver, maar ik word bij deze bank tenminste goed ingelicht en netjes behandeld :P Heel erg fijn. Volgende week nog één keer en als het bij deze niet lukt heb ik al van een andere au-pair een ander adress gekregen. Heel erg handig. Ik bouw een heel au-pair netwerk op :). Deze week heb ik ook de jacket patato geprobeerd. Dat is een gepofte aardappel en daar kan je van alles in doen. Ik had kaas en mais gekozen. Het was op zich nog wel te eten, maar het engelse eten ligt mij geloof ik gewoon niet zo :P. Wat ik nu nog moet proberen zijn de Engelse Pies en English Breakfast. Als ik deze heb geprobeerd heb ik denk ik wel de bekenste gerechten gehad :P. Je moet alles een keer geprobeerd hebben :p. Deze week heb ik voor het eerst m'n haren geverfd. Nou ja normaal deed m'n lieve mamsie het en nu heb ik het zelf gedaan. Ook al is het niet de kleur geworden die ik helemaal had verwacht. Toch is het aardig gelukt :).

Gisteren heb ik ook nog even gewerkt en terwijl ik rustig tv zat te kijken en Ankita lekker achter de laptop een filmpje aan het kijken was werd er aangeklopt op de deur (wel even wennen er zijn maar weinig huizen met een deurbel). Ik doe de deur open en daar staat de pakjesbezorger met een mega doos. Ik zag dat hij voor mij was en wist dat hij uit Nederland kwam, want ik wist dat ik een pakketje kreeg met m'n vitamines. Alleen ik had nooit zo'n grote doos verwacht. Ik zet m'n handtekening en loop de woonkamer in. Ankita die wilde natuurlijk gelijk weten voor wie dat mega pakket was. Ik vertelde dat hij van mij was en ze kon niet meer rustig stil zitten helemaal nieuwschierig. Ik nestelde me lekker tegen de muur en na wat gepruts had ik de doos open en ik werd gelijk helemaal overdonderd van wat er inzat. M'n vitamine pillen zaten erin, maar ook kaartjes en cadeautjes. Ik opende de eerste kaart en werd gelijk emotioneel. Het waren cadeautjes van m'n mam, stiefpa, broer, schoonzusje en m'n oom. Wauw wat lief. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Hartverwarmend. Ankita zag al die spelletjes en begon helemaal te springen en te doen. Die moesten we natuurlijk gelijk spelen. Eerst moest ik alles even goed binnen laten komen. Paar keer goed ademen en een paar tranen weg vegen. Zo daar was ik weer. Na alles een plekje te hebben gegeven ben ik met Ankita de spelletjes gaan spelen. Stuk voor stuk vond ze, ze leuk.

Na gisteren een mooie en bijzondere dag gehad te hebben moest ik vanmorgen nog even werken.Daarna ben ik in de middag naar m'n favoriete hobby winkel om daar op jacht te gaan naar houten blokjes die blanco zijn. Helaas hadden ze het niet, maar ik kwam wel thuis met 5 nieuwe bollen wol. Hahah ook niet verkeerd! Ik ga er een mooi project van maken! Ook word het nu dan toch echt herfst in Engeland. Het is een stuk kouder overdag :(. De zomer is officieel voorbij. Dat word dus heerlijk bank hangen met een kop koffie/thee en een dekentje over me heen! Heerlijk.


Geniet van elke dag ook al is hij wat minder mooi dan jezelf denkt!

Liefs

Reacties

Reacties

schoonzusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active