Jentel als Au pair in Engeland

1 week in Engeland

Lieve Lezers,


Gisteren was ik alweer 1 week in Engeland bij het gastgezin! Wauw wat is de tijd gevlogen en wat is er veel gebeurd!

Zaterdag de 23ste was het dan zover ik ging m'n gastgezin in het echt ontmoeten! Ik had er heel veel zin in, maar was tegelijkertijd ook super nerveus. Zou het gaan zoals ik gedachten had, is het een fijne familie, kan ik me goed aanpassen, ga ik ze goed begrijpen? Al deze vragen gingen razendsnel door m'n hoofd. Voordat we naar het gastgezin gingen zijn we eerst een kijkje wezen nemen in het centrum van Peterborough! Het was snel, maar had m'n lievelingszaakjes al gespot! Jaa 2 starbucksen, H&M en Primark :P! Na het snelle rondje centrum konden we dan eindelijk het gastgezin ontmoeten! Wat een lieve en mooie mensen! Het was wat onwennig, maar ik wist gelijk dat het goed zat! Na veel gepraat was het zover ik ging mijn papa uitzwaaien die mee was gekomen! Nu ging het echt beginnen! Na een dikke kus en een dikke knuffel tot ziens gezegd tegen papa en hem uitgezwaaid! En hij is heel huids weer in Nederland aangekomen gelukkig :)

Wat ik niet wist was dat mijn hostparents zondag 7 jaar getrouwd waren. We zijn daarom ook met z'n allen naar londen geweest naar een hindoe tempel! Wat een ervaring en wat mooi om de mensen te zien die hun geloof zo sterk hebben! Ik kon niet veel zien van de ceremonie die er was, want het was aardig druk maar de sfeer, de geur en de kleuren gaven hebben op mij al heel veel indruk gemaakt! Ook heb ik vandaag een fiets gekregen! Echt super tof.

Op maandag heb ik lekker gespeeld met m'n au pair kindje het is een schat, maar een echte dondersteen! Vandaag ook even contact gemaakt met Nederland :)

Dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag waren in principe allemaal hetzelfde m'n hostparents begonnen weer met werken en heb lekker veel gespeeld mijn d'r. Ik leer haar nu de Nederlandse kleuren en dat gaat al goed! Ze weet nu al welke kleuren het zijn alleen het uitspreken is lastig! We hebben ook zelf Memo gemaakt en dat vond ze maar al te prachtig daarom hebben we er niet 1 niet 2 maar 3 verschillende setjes memo gemaakt!
En niet te vergeten al m'n hostmam vrij is dan kijkt ze heel graag naar Friends ik was even vergeten hoe leuk dat was! hahaha een nieuwe verslaving van een serie?

Zaterdag was al weer snel aangebroken! Het was weekend! Nu was er even tijd om al m'n koffers uit te ruimen en m'n kamer iets leuker maken! Alle lieve cadeautjes die ik heb gehad die hebben allemaal een mooie en zichtbare plek gekregen! Ook zijn we naar de bibliotheek geweest om daar een abbonement aan te vragen!

En toen was het alweer zondag! De week was hectisch maar onwijs leuk! Vandaag had ik de tijd om in m'n eentje op de fiets Peterborough beter te verkennen! En wat is het groot! Een combinatie van oud en nieuw! In de stad was het lekker druk! Heb naast de winkels ook de cathedraal bezocht! Wat was dat apart het staat midden in het centrum maar loop je de poort door richting de cathedraal dan kun je een speld horen vallen zo stil is het daar! Natuurlijk ook even naar binnen gelopen! Als je toevallig in Peterborough komt ooit! Neem een kijkje het is prachtig! Na het bezoekje aan de cathedraal me weer gemengd in de mensen massa en genoten van het weer en een starbucksje! Genieten! En eenmaal thuis heb ik met de familie geskypt. M'n kleine neefje was van de week alweer 12 geworden en vierde dat vandaag en mede dankzij Skype was ik er ook een beetje bij! Heb gelachen! Ook al was de verbinding niet al te best het is altijd fijn iedereen te zien!

Heb natuurlijk foto's gemaakt en ga die nu online zetten in een foto reeks hier op m'n blog pagina! Dus neem een kijkje :)

Nu lekker slapen want morgen begint weer een nieuwe week en met woensdag de eerste dag school voor de kleine meid!

Slaap lekker iedereen!

Liefs

Reacties

Reacties

melanie Deen

Hey jentel wat leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt en dat en dat je leuke dingen hebt gedaan met dat kindje ik wens je voot nu slaaplekker en heel veel succes morgen liefs mij

mati

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat:) en vroeg me af of je al gewend bent aan hun eetgewoontes ihihihi masala;)

jennifer

Hey mop, ik ben zo blij dat het goed is gegaan! Heb genoten van je blog hihi kusss

ingrid en efred

Goed om te lezen dat het zo goed gaat. Die kleine boft maar met zo'n creatieve au pair. Jullie doen leuke dingen.
Is je kamer leuk geworden? Willen het graag zien via de skype. Je schrijft zo enthousiast over je nieuwe woonplaats dat je altijd nog bij de plaatselijke vvv kan gaan werken:)
Wij willen het in ieder geval graag in het echt gaan bewonderen met jou als gids.

chantall

leuk om jouw verhaal te lezen. Als ik over een week of wat tijd heb kom ik naar Peterborough, het klinkt alsof het leuk is daar! Hier is het ook leuk hoor! en heb je een leenfiets gekregen? of hebben ze er echt een voor je gekocht?

xx Tot op FB :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active