Jentel als Au pair in Engeland

De tijd vliegt

Lieve Lezers,


Eigenlijk zou ik gisteren m'n blog online gooien, maar helaas niet gelukt! Ook wil ik m'n blog helemaal anders, maar ook dat laat even op zich wachten! Zo voor nu weer een nieuwe blog over alweer een week in Engeland! Wat vliegt de tijd zeg niet te geloven! Soms als ik op sta denk ik wow dit word een lange dag, maar dan besef ik 's avonds als ik in bed lig ineens hoe snel de dag wel niet gegaan is! 's avonds ben ik helemaal uitgeteld ik ga vroeg naar bed! Er gebeurd ook in een keer heel erg veel. Nieuwe omgeving, 'nieuwe' taal, nieuwe mensen, nieuw huis eigen is alles nieuw en ja daar moet je even aan wennen en vreet veel energie, maar je krijgt er dan ook wel weer super veel voor terug :)

Maandag lekker gespeeld en in de na middag onverwachts vrij! Heerlijk dus lekker even naar de stad en bedenken wat ik 's avonds ging maken! Een lekker dagje zo en 's avonds zelfgemaakte pannenkoeken gemaakt! Jum Jum! Dinsdag lekker geknutseld en ze houd van memory dus ook dat weer gespeeld!

Woensdag was het dan zover! De eerste schooldag! Ze is voor de vakantie al naar de dagopvang geweest voor hele dagen dus ik dacht dat wordt niet zo moeilijk! Niets was minder waar ze vond het niet leuk dat mama en Jentel haar op school lieten er worden dan ook tranen gelaten, maar na een dikke knuffel en een dikke kus kroop ze snel bij de juffrouw om lekker te gaan lezen. Ze gaat vanaf nu dan ook tot volgende week maandag van half 1 tot 3 naar school! Dus helemaal nog niet lang! Ze doen dat om de kinderen te laten wennen aan school. Ook werd ik vandaag voorgesteld aan de juffrouw. Na het wegbrengen dacht ik jeej lekker even tijd voor mezelf! Na even wat klussjes en rustig aangedaan te hebben was het alweer tijd om d'r op te halen! Wat vliegt de tijd dan toch! En wat heeft ze genoten van school! Donderdag en vrijdag waren eigenlijk hetzelfde als woensdag alleen ik moest wel een gevecht aan met een kokosnoot, maar die heb ik natuurlijk gewonnen en met een leuke uitspraak van Ankita: Jentel als je, je bril niet op bent dan ben je niet Jentel dan ben je heeeeeel iemand anders! hahaha heerlijk :)

Nu alweer aangekomen bij Zaterdag! En wat had ik zin in zaterdag hahah! Cambridge stond dan ook op de planning :) Jeeej! Dus vroeg uit de veren om lekker vroeg te trein te pakken! Vrijdag avond had ik natuurlijk op internet gekeken hoe het een beetje werkt in Engeland en ik snapte er geen bal van natuurlijk! Even nagevraagd bij m'n hostparents en die zeiden dat je kon boeken via internet (wat goedkoper was) of gewoon een ticket kon kopen op het station, maar dan niet verzekerd was van een plek. Dus zaterdag ochtend was mijn plan gewoon gaan en we zien wel! Ik ben toch al avontuurlijk bezig dus dan kan dit ook wel :) Met m'n goeie humeur naar het station met m'n ultra sonische fiets en ik loop naar het ticket automaat waar ik met de pas kan betalen! Ik heb (nog steeds) geen bankrekening dus met m'n Nederlandse pas en ik dacht dat gaat wel lukken! Meastro stond in beeld dus geen opstakels meer! Ik tik aan wat ik wil stop de kaart erin en waarschijnlijk raad je het al wel! De kaart deed het niet! En daar ging het allerlei dingen razen door m'n hoofd! Hoe kan dit? Doet m'n kaart het überhaupt wel? Is ie stuk? Oke gelukkig let ik goed op als ik ergens heen ga dus eerst naar de pin automaat die ik buiten zag staan om te kijken of het aan m'n kaart lag of aan de automaat en gelukkig ik kon weer adem halen het lag aan de automaat pfff m'n kaart die deed het nog! Ik naar de ticket automaat waar je kan betalen met cash en m'n ticket gekocht! Ook even een koffie en kijken welk parron ik zijn moest! De treinen zien er van buiten een beetje oud uit, maar van binnen zie je daar niks meer van terug! Heerlijke stoelen dus dacht oooo dit word een ontspannen ritje! Niets was minder waar natuurlijk :P De trein die gammelde als een gek dus je werd letterlijk door elkaar geschud! Ik kijk om me heen of meer mensen er last van hadden, maar ja alle mensen die er zaten waren het waarschijnlijk gewend want ze zaten er heel rustig en chill bij (of ze waren goeie acteurs :P) Na een uurtje eindelijk aanbeland in Cambridge het is een kwartiertje lopen naar het centrum. Wat kom je tijdens dat wandelingtje al veel univeristeiten tegen niet normaal! Onderweg even een supermarkt in om even wat lekkers en wat water te halen! Je kunt in veel supermarkten bij de self service betalen! Ik denk ooo dat doe ik wel even, maar ja bij mij gaat het nooit zoals te hoort te gaan dus het apperaat ging af en zei continu: 'leg uw boodschap op de toonbank', 'leg uw boodschap op de toonbank', 'leg uw boodschap op de toonbank' en ik denk dat ligt hij toch :P Dus continu hetzelfde doen! Gelukkig kwam een werknemer mij redden en heeft hij mij geholpen! Toen kwam het betalen jaaa die ponden zijn leuk, maar logica in de muntjes zit er toch echt niet! Na even zoeken heb ik het gevonden en kon ik m'n reis weer voltooien! Om een heel lang verhaal kort te maken ben ik verder gelopen naar een mooi park waar veel mensen van alles deden: voetballen, joggen, hond uitlaten, met de kinderen spelen en nog veel meer! Even zitten en toen de stad verkennen! Wat een mooie plek is het heel gaaf veel gezien dat ga ik niet allemaal beschrijven dat kunnen jullie terug zien op de foto's! Na de sightseening was het nog geen tijd om naar huis te gaan voor mij! Gelukkig voor mij en voor m'n theaterhart waren er veel straat theater acts! De een nog beter dan de ander! Heerlijk genoten! Aan het einde van de dag nog gezeten in een ander mooi park! Een daarna was het tijd om naar huis te gaan! Moe maar voldaan zat ik in de trein! Wat een mooie plek is Cambridge toch :) Eenmaal thuis snel m'n bed in en kijken wat zondag me brengt.

Zondag stond eerst m'n kamer en badkamer schoonmaken op de planning! Dat in een lekker rustig tempo gedaan! Het was prachtig weer dus ook met Ankita naar het park geweest even wezen hollen en dollen! Om 1 uur weer terug naar huis even geluncht en ik was kapot! Het leek wel of al m'n energie weg was gezogen uit m'n lichaam! De dag heb ik lekker boven gezeten met de laptop opschoot en lekker gerommeld! Fijn z'n dag :)

Toen was het alweer Maandag tijd om naar school te gaan! Samen met Ankita lunchen op school dus een uurtje eerder aanwezig zijn! Heerlijk was het! Daarna is de dag gegaan zoals vorige week eigenlijk! Morgen gaat ze hele dagen naar school! Heerlijk! Dan heb ik eindelijk meer ritme en hopelijk kan ik dan nog beter aarden!

Deze week staat nog iets heel tofs op de planning! Jawel samen met een andere toffe Nederlandse Au-pair samen een weekend naar Londen! Onwijs veel zin in :) We zijn nu druk bezig met en vinden van een slaapplek! En dat blijkt nog niet zo makkelijk te zijn, maar we gaan hoe dan ook naar Londen :P

Dit was een lange blog zo te zien! Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe blog site te hebben, maar we gaan het zien!

Liefs

Reacties

Reacties

Hatice

Jentel, wat gaaf! Je hebt het naar je zin gelukkig..
Ik mis je op 't werk!
Alvast heel erg veel plezier in londen, en geniet ervan meis.

Dikke kusjes! Xx

dolf

wat een leuke verhalen !! blijf genieten ! en veel plezier in Londen

c'est moi????

Hey nichie, zo te zien gaat het je goed af in het Engelse????????. Superrrrr.... Avontuur mooi.. en idd parken zijn zooi leuk... Vondelpark is ook zo genieten.. wat drinken, eten en ongegeneerd mensen kijken.. c'est la vie !!!!
Ik blijf je blog volgen..????
Dikke ???? X.

annetbijvang@live.nl

Leuk jentel om te lezen! Wens je deze week ook weer veel goeds en dan een wkend Londen leuk! Kijk je uit voor snipsnappers? Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active