Jentel als Au pair in Engeland

Precies 2 weken

Lieve Lezers,


Vandaag over precies 2 weken is het zover!
Na het lange wachten ging het ineens zo snel!


Laat ik beginnen bij het begin. Dat is vorig jaar oktober geweest. Ik wilde wat anders wat nieuws, maar wat? Het schoot me ineens te binnen. Studeren in Engeland, maarja mijn Engels dat is niet al te best dus hoe kan ik dat goed genoeg krijgen? In mijn omgeving kreeg ik meedere malen te horen dat Au pair worden in Engeland een goed idee is om zo mijn engels op kan halen en daarnaast kan zien of het echt wel zo'n tof land is als ik in m'n hoofd heb :P. Dus ik op onderzoek uit. En ik kwam uiteindelijk uit bij Travel Active een organisatie die van alles organiseerd voor jongeren die iets willen doen in het buitenland.

Na wat sparen heb ik me in januari dit jaar aangemeld. En zodra ik wist wat ik allemaal moest opsturen en heb me best gedaan op een zo goed mogelijk beeld van mezelf in een profiel te zetten. Eind april heb ik alles opgestuurd en ik kon niks anders dan alleen maar wachten. Het interview met de organisatie werd gepland en al snel kreeg ik te horen dat ik geacepteerd was als Au Pair in Engeland.

Vanaf dat moment kon het grote wachten beginnen.

Na een paar mogelijke gastgezinnen binnen gekregen te hebben zag ik mijn vertrek datum steeds verder verstrekken en even dacht ik dat ik augustus niet meer zou halen. Tot afgelopen maandag. Ik kreeg weer 2 mogelijke gastgezinnen te zien en uiteindelijk heb ik met 1 gezin geskypt. Wat was ik zenuwachtig pfffff, maar het ging goed en ik had er een goed gevoel over. We spraken af om dinsdag zelfde tijd weer te skypen om te zien of we met elkaar verder wilden. Die dinsdag morgen keek ik op skype en ja hoor aardig wat gemiste oproepen en nu? Ik heb ze een berichtje gestuurd met dat ik het helemaal gemist had en of ze nog vragen hadden. Later die avond kroop ik weer achter skype om me klaar te maken voor het gesprek. Wat zie ik? Een berichtje van het gezin die ze maandag avond gestuurd hebben met daarin dat ze het een fijn gesprek vonden en dat ze mij graag als Au Pair wilde hebben. Ik totaal overdonderd hun een berichtje sturen. Vanaf toen ging het rap. Ik werd gebeld met de vraag of ik bij hun voor een jaar als Au Pair wil zijn? En ja natuurlijk wilde ik dat. Een half uur later weer met ze geskypt en over van alles en nog wat gepraat en natuurlijk ook over de datum! Na het gesprek besefte ik opeens dat wat ik graag wilde ook echt werkelijkheid werd!

IK HEB EEN HOSTFAMILY! En ga voor een jaar naar Engeland :D

Mijn grote avontuur begint op 22 augustus. Zo onwijs gaaf! Ik heb er super veel zin in!

Natuurlijk laat ik jullie ook lekker meegenieten en houd ik jullie op de hoogte via de blog!

Dus nu alles regelen zodat ik over 2 weken voor een jaar kan genieten!

Liefs

Reacties

Reacties

Alinde

Top meis we gaan lekker met je mee genieten

Esther

Gaaf Jentel! Wat goed dat het gelukt is! =) Ik zal je blog blijven volgen.

Jordi

Ik kan niet wachten om met je mee te leven via dit medium! LEUK! :)

Lisanne

Wauw, heel veel plezier daar, Jentel!

Rinke

Suc6, maar vooral heel veel plezier. Of moet ik zeggen: i hope you have a great year!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active