Jentel als Au pair in Engeland

Pfff

Lieve Lezers,

Deze week heb ik door de weeks niet zoveel beleeft! Wel heb ik weer m'n engelse cursus opgepakt en ben ik voor het eerst wezen hardlopen! Ik had een mooi rondje in gedachten en dacht ja dat is wel ongeveer 5 km, maar dat had ik niet erg goed ingeschat dus was snel weer thuis. Nog even een work-out gedaan. Heerlijk! Nu nog een goed rondje vinden en het is helemaal top! En ik had zo waar een uitslaap dag.... wist ik pas dezelfde ochtend, maar toch even heerlijk gelegen en om 9 uur d'r uit voor m'n huishoudelijke taken! Even bijkomen was dat!

Toen was het alweer zaterdag :) Met Chantall had ik afgesproken om zaterdag en zondag naar Londen te gaan! We dachten we gaan lekker vroeg hebben we echt twee dagen, maar ja net zoals in Nederland gaan het OV niet altijd zoals je wilt en moest ik met de tubes even goed uitzoeken welke weg ik kon nemen, want net in dat weekend was de makkelijkste tubeline afgesloten :P Dus later dan verwacht op Waterloo Tube Station. Alleen daar was geen Chantall. Ik het station afgezocht en zo groot is het niet :P maar geen Chantall! Op een gegeef moment dacht ik, ik loop alvast naar het hostell misschien is ze daar. Loop ik onder de brug door en de hoek om wat zie ik daar een WaterlooTrain Station! Oke het is dus wat grooter ik daar kijken loop ik naar binnen en is het inmensgroot daar. Oke dit had ik niet verwacht. Ik twee keer rond gelopen nog steeds geen Chantall. Ik verder de weg vervolgen naar het hostell. Zie ik daar nog een andere kant van de Waterloo Tube Station oke het is nog grooter dus. Want ja ik vergeet er even bij te vertellen dat we waren vergeten ons telefoon nummer goed uit te wisselen :P En ja dan mis je toch wel je internet abbenoment. Op een gegeef moment (toen was ik al over de mega brug die over de Themes gaat en die op zaterdag niet heel erg rustig is.) bedacht ik me ze heeft me een mail gestuurd met de bevestiging voor het hostell misschien staat daar een nummer! En jawel daar stond het nummer ik wist niet van wie (omdat we nog geen creditcard hebben heeft haar hostmom geboek) heb ik gewoon gebeld en gelukkig kreeg ik Chantall aan de lijn en konden we meeten, maarja toen was het dus alweer 11:30uur voordat we elkaar zagen en ik was om 9:45 uur op Waterloo Tube Station. Wat bleek Chantall kwam aan op Waterloo Train Station en beide hadden we niet gedacht dat het zoooooo groot was! Dus weer wat geleerd vandaag! Verder hebben we er de hele dag om kunnen lachen! We zijn eerst de London Eye gaan bekijken en de Big Ben. Daarna zijn we (hoe geen idee), maar we zijn uiteindelijk beland in Covent Garden toen naar SOHO en natuurlijk Leicester Square. We wilden kijken of er nog een musical beschikbaar was, maar helaas alleen maar stomme plekken voor veel geld! We dachten het komt wel. We hebben deze dag lekker op z'n beloop gelaten en alleen een afspraak gemaakt om wanneer het donker werd met de London Eye te gaan! We zijn dus echt kris kras door London geweest en kwamen op een gegeef moment in een zij straat en daar zag ik het theater waar STOMP optreed. We hadden al navraag erbij gedaan, maar waren alleen maar dure kaartjes en ik wist ook niet zeker of dat de groep was die ik bedoelde. Wij toch naar binnen gaan en navraag gedaan voor een zondag voorstelling! Toen zij de jongenman dat het makkelijkste was om zondag 1 uur terug te komen. Dus wij dacht helemaal goed! Toen kwam de zoektocht naar het hostell! En de hele dag ging het al super (Uhm) dus dit konden we natuurlijk niet in één keer vinden en waren we er finaal langs gelopen, maar dat kon ook niet anders als je met een A-4 briefje op de deur de naam zet :P Wij ingecheckt spullen geloost even gelegen en daarna op naar de London Eye. Ik heb onwijs genoten wat een uitzicht! Zo iets moest je gewoon doen en omdat we met een gids gingen hoefde we niet 2 uur in die rij te staan en hadden we een cabine met 3 andere mensen! Heerlijk! Wat was het mooi met al die lichtjes! En ja wij als Nederlanders mogen trots zijn op de London Eye, want wij hebben er ook aan mee geholpen :P Altijd leuk om te weten. Na de London Eye heerlijk gegeten en we dachten laten we naar een au pair partygaan vanavond. In de beschrijving stond alleen je moet wel High Heels en een Dress hebben! Oke ik had een jurk, maar absoluut geen High Heels en Chantall had geen van beide. Ook waren we eigenlijk te laat, maar toch even een kijkje nemen. Wij naar Piccadilly Circus en daar was even een shock. Wij vielen lekker op met onze kleren, want overal was het high class gekleed. En ook even snel gekeken bij die club en we dachten allebei: 'oke dit is niks voor ons'. :P Wij zijn lekker naar Soho gegaan en daar hebben we een restaurant gevonden die tegen de stap tijd overgaat in een lounge iets :P Heerlijke wijn gedronken en tot de ontdekking komen dat we erg moe waren! Dus op naar het Hostell (dat ging in één keer) en lekker slapen.

Zondag was het alweer. Chantall had een kaartje van STOMP bij de balie gevonden voor 2 voor de prijs van 1 proberen kon geen kwaad. We zouden eerst naar het British museum gaan. We hadden er alleen totaal iets anders van verwacht dus binnen een uur stonden we weer buiten. We waren nog kapot van gisteren dus even koffie drinken kon geen kwaad. Dat hebben we dus maar even gedaan. Even op youtube gekeken of het de echte STOMP groep is en ja dat was het. Ook Chantall even kennis laten maken met. Na de koffie op naar het theater en ja hoor we hadden (als we de plattegrond moesten geloven) goede plekken voor de prijs van 1! Jeeeeej! De voorstelling begon om 3 uur. Wij dus naar Covent Garden even eten gescoord en lekker zitten kijken naar mensen! Hhaha Heerlijk! Toen was het zover de voorstelling! Ik had al aardig wat filmpjes gezien en wist een beetje hoe gaaf het kon worden! Maar het was nog beter het was onwijs gaaf! Ik zat te swingen, te genieten, te lachen en te klappen! Als je in Londen bent GA daar heen! Zelfs als je niet van theater houdt! Echt een aanrader! En ook een heel leuk theatertje! Na de voorstelling gegeten met Chantall en Lynn even goed bijgeklets en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! Om 10 uur lag in helemaal gesloopt in bed!

Vanmorgen had ik het dan ook heel zwaar om, om 7 uur weer op te staan! Dus heb ik van 10 tot 2 lekker op bed gelegen, filmpjes gekeken en geslapen! En datzelfde ga ik nu ook weer doen! Ben kapot! :O


Slaap lekker iedereen!

Liefs


PS: foto's volgen snel. Chantall was de grote toerist van het weekend :P En ik wil eerst een andere blog ook :P

PPS: nieuwschierig wat STOMP is hier een link: http://www.youtube.com/watch?v=tZ7aYQtIldg

Reacties

Reacties

Soraya

Klinkt als een geslaagd weekend! :)
Xx Soraya

(Ps: het is Big Ben toch?)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active